17 Jul 2011

1st Doily

Yg ni lak my 1st doily from the book tapi atie x sempat nk ambil gmbr doily yg atie dh buat tu.. i gave it to my Abah as a coaster for the mug in his office..really glad to let him use my doily xoxoxo Sayang Abah so much & miss him too (he's working in Ipoh & i'm currently staying in Kelantan).

L - 130 crochet patterns' Japan book; R - Doily Pattern No. 35 (Diameter: 20 cm)

Utk entry ni, aku masukkan skali 3 set doily yg aku pernah buat bulan September 2008. Masa tu aku di Hosp Ampang Pakar Putri selamahampir 2 bulan sbb undergone my reconstruction of ACL tear.. kerana teramat lah boring, aku minta Ummi ajarkan aku crochetting ni sbb Ummi mmg pandai semua jenis jahitan ni..sempat la merasa sweater baby yg dia jahit utk aku hehe.. 3 doilies ni aku guna sbg alas bekas kayu yg aku beli semasa bekerja di Sabah dari tahun 2006 - 2008..


Pattern doilies ni ada dlm buku Ummi yg berzaman tu...nk kene cari sbb dh misplace huhu

0 comments:

Post a Comment